Dzieci korzystające z zajęć organizowanych przez Centrum Pomocy Migrantom i Uchodźcom Caritas wzięły udział w bardzo słodkich warsztatach, poprowadzonych w manufakturze słodyczy Kraina Słodkości w Zielonej Górze.
Mali podopieczni CPMiU nie tylko przyglądali się, jak wygląda ręczna produkcja słodyczy, ale też mogli samodzielnie ukręcić lizaki.
Warsztaty zorganizowane zostały 15 kwietnia w ramach cotygodniowych zajęć edukacyjnych dla dzieci cudzoziemców. Chętni do wzięcia udziału w kolejnych spotkaniach mogą zapisywać się telefonicznie (600 987 748) lub mailowo (migranci.zgora@caritas.pl). Z oferty CPMiU korzystać mogą wszyscy cudzoziemcy mieszkający na terenie województwa lubuskiego. Udział w spotkaniach i zajęciach jest bezpłatny.
Uczestnicy odebrali zaświadczenia o ukończeniu kursu
Zakończyła się kolejna edycja kursu języka polskiego dla cudzoziemców, organizowanego przez Centrum Pomocy Migrantom i Uchodźcom Caritas diecezjalnej. Zaświadczenia o ukończeniu odebrali uczestnicy kursu dla dorosłych.
Zajęcia odbywają się w siedzibie CPMiU (ul. Dworcowa 21 w Zielonej Górze). Kursy prowadzone są w różnych grupach wiekowych (dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy) oraz na różnym poziomie zaawansowania. To propozycja skierowana do osób mieszkających na terenie województwa lubuskiego. Udział w kursie zapewnia naukę języka w sposób systematyczny, po 4,5 godziny lekcyjnej tygodniowo. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, przy zastosowaniu nowoczesnych metod i materiałów. Na zakończenie kursu przeprowadzany jest test kontrolny, podczas którego sprawdzana jest wiedza i oceniane są postępy w nauce.
John Singleton Copley, "Wniebowstąpienie Chrystusa"/commons.wikimedia.org
Przypisywana Homerowi „Odyseja” powstała w VIII w. przed Chr. Łukasz pisał kilkadziesiąt lat po zmartwychwstaniu Chrystusa. Homer w swoim geniuszu fabułę poematu zakuł w kształty heksametru. Ewangelista z Antiochii pisał wyszukaną nieco, aczkolwiek zrozumiałą prozą. „Odyseja” składa się z dwudziestu czterech części, dzieło Łukasza natomiast podzielone zostało na dwadzieścia cztery rozdziały. Ta ostatnia zbieżność to oczywiście zwykły przypadek. Nie wiadomo jednak, czy przypadkiem jest również i to, iż Łukaszowa Ewangelia rozpoczyna się i kończy w świątyni jerozolimskiej.
Podobnie jak wędrówka mitycznego Odyseusza rozpoczyna się i kończy na Itace. Homer sięgnął po znany później w literaturze greckiej motyw wędrówki cyklicznej. Akcja narracji rozpoczyna się w tym samym miejscu, w którym się kończy, jednak w toku narracji mają miejsce wydarzenia, które całkowicie odmieniają sytuację początkową. Pierwsza scena dzieła Łukasza to modlitwa Zachariasza w świątyni, podczas której otrzymuje on zapowiedź narodzin poprzednika Chrystusa. Ostatnia scena Ewangelii to modlitwa uczniów Chrystusa, również w świątyni, już po Jego zmartwychwstaniu: „z wielką radością wrócili do Jerozolimy, gdzie stale przebywali w świątyni wielbiąc i błogosławiąc Boga” (Łk 24,52-53).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.