Obchodzący w tym roku czterdziestolecie swojego powstania jeden z najbardziej znanych na świecie zespołów wokalnych – „The Hilliard Ensemble” na swoim najnowszym krążku „Il Cor Tristo” (wyd. ECM) znów zaskakuje nie tylko muzyką, ale też pomysłowością. Brytyjski męski kwartet wokalny znany jest z tego, że z łatwością potrafi odnaleźć się w repertuarze zarówno renesansowym, jak i współczesnym. Na płycie znów łączy stare z nowym – muzycy zamówili bowiem u współczesnego brytyjskiego kompozytora Rogera Marsha tytułowy utwór, który jest opracowaniem Pieśni XXXII i XXXIII z „Piekła” Dantego. Trzyczęściowe dzieło przedziela cykle madrygałów dwóch XVI-wiecznych kompozytorów włoskich: Bernarda Pisana i Jacques’a Arcadelta. Czy da się odczuć setki lat dzielących te dzieła? Jeśli nie spojrzymy na listę utworów, nie wyczujemy różnicy – piękno jest ponadczasowe! Doskonale to słychać na wydanym przez Erato jubileuszowym trzypłytowym albumie „The Hilliard Sound: Renaissance Masterpieces”, na którym przypomniano najwybitniejsze nagrania muzyki sakralnej tego zespołu – utwory mistrzów renesansu: Josquina Despreza, Orlanda di Lassa, Johannesa Ockeghema. Oba wydawnictwa zasługują na polecenie szczególnie tym, którzy mają ochotę na ucieczkę przed codziennym zabieganiem i chcieliby choć na chwilę odetchnąć czystym pięknem.
Pomóż w rozwoju naszego portalu