Reklama

Czubaszek z Nergalem pod choinkę

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Empik wpadł na szatański pomysł. Do swojej bożonarodzeniowej kampanii reklamowej zaprosił m.in. Marię Czubaszek i Nergala. Wygląda to na świadomą prowokację. Satyryczka Czubaszek bulwersowała opinię publiczną swymi proaborcyjnymi wypowiedziami. „Dziękuję Bogu, że dokonałam dwóch aborcji. Cudownie, że to zrobiłam” - szczebiotała celebrytka. Aktywnie działa również na rzecz nowelizacji prawa aborcyjnego. Domaga się liberalizacji obecnych przepisów.

Nergal, wiadomo - twórca satanistycznej grupy „Behemoth”. Wsławił się, gdy podczas występu podarł Biblię, mówiąc z charakterystycznym uśmieszkiem: „Pokazałem Bogu środkowy palec”. Znany jest z wielu skandali, których nie ma sensu teraz wymieniać. Co pewien czas daje o sobie znać, wygłaszając satanistyczne brednie, np. gdy zasiadał jako juror w pierwszej edycji programu „The Voice of Poland”. Teraz daje twarz kampanii reklamowej Empiku jako diabełek pod choinkę. Trudno się dziwić obojgu celebrytom, że zgodzili się w czymś takim wystąpić - gdy szokują opinię publiczną, czują się jak ryba w wodzie. Zastanawia natomiast decyzja sieci sklepów Empik. Dlaczego chciano sprofanować święta Bożego Narodzenia? Dlaczego w Polsce, kraju katolickim, gra się Polakom na nosie, w świątecznej kołysce oferując zło? Wiara, tradycja, rodzina, patriotyzm są solą w oku pewnych wpływowych grup, które wszelkimi możliwymi sposobami starają się zniszczyć to, co polskie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Trafnie sytuację skomentował arcybiskup warszawsko-praski Henryk Hoser. „Chodzi o desakralizację świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniami «Merry Christmas», tylko mówi się: «Szczęśliwych świąt końca roku». Jest to bardzo niedobre zjawisko, ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia istotnej treści, która ma odniesienie do naszego konkretnego życia”.

Reklama

Tłumaczenia rzecznika Empiku Moniki Marianowicz są śmieszne. Dowodzi ona, że w zaproszeniu do kampanii reklamowej kierowano się osiągnięciami artystycznymi, a nie przekonaniami ideologicznymi. A kampania Empiku nie ma wymiaru religijnego. Nawiązuje jedynie do tradycji obdarowywania się prezentami. Szkoda, że Empik nie wpadł na taki wspaniały pomysł z innej okazji - urodzin, imienin, święta wiosny itp. Obdarowanie nas podobnym prezentem jest jawną prowokacją. I nie mają znaczenia przeprosiny rzeczniczki, która od razu stwierdza, że sieć nie wycofa się z bulwersującej reklamy.

Prawidłowo na tę prowokację zareagowali internauci i wzięli sprawy w swoje ręce. Przeprowadzili akcję na Facebooku: „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku”. Do tej pory bierze w niej udział 38 tys. internautów.

2014-12-09 15:09

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bp Andrzej Przybylski: co jest warunkiem wszczepienia nas w Kościół?

2024-04-26 13:12

[ TEMATY ]

rozważania

bp Andrzej Przybylski

Karol Porwich/Niedziela

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

28 Kwietnia 2024 r., piąta niedziela wielkanocna, rok B

CZYTAJ DALEJ

Abp Jędraszewski: usiłuje się niedobre ideologie wprowadzać do szkół, a nawet do serc małych dzieci

2024-04-27 09:57

[ TEMATY ]

abp Marek Jędraszewski

Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej

Abp Marek Jędraszewski

Abp Marek Jędraszewski

- Nie możemy dopuścić do tego, by żyć bez Chrystusa. Nie możemy pozwalać obojętnie na to, by Chrystusa wyrywać z naszych sumień w imię nowych ideologii i „postępowej wizji świata” - mówił abp Marek Jędraszewski 26 kwietnia podczas 40-lecia parafii i 30-lecia konsekracji kościoła św. Jana Chrzciciela w Pyzówce.

Na początku Mszy św. proboszcz, ks. Andrzej Wiktor, przypomniał historię powstania tej wspólnoty i świątyni. - Dwa pokolenia chrześcijan wyrosły z tej świątyni. I w tej niewielkiej wspólnocie, która, jak czytamy w Dziejach Apostolskich, „Trwa na modlitwie, Eucharystii, łamaniu chleba i w nauce apostołów” - zaznaczył.

CZYTAJ DALEJ

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

[ TEMATY ]

papież Franciszek

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Zapraszając Włocha Maurizio Cattelana do pawilonu Watykanu na 60. Biennale Sztuki w Wenecji, Kościół katolicki pokazuje, że jest otwarty na niespodzianki. Cattelan zyskał rozgłos w mediach w 1999 roku, prezentując swoją instalację naturalistycznie przedstawiającą papieża Jana Pawła II przygniecionego wielkim meteorytem i szkło rozsypane na czerwonym dywanie, które pochodzi z dziury wybitej przez meteoryt w szklanym suficie. Budzące kontrowersje dzieło Cattelana było wystawione również w Warszawie, na jubileuszowej wystawie z okazji 100-lecia Zachęty w grudniu 2000 r. „Dziewiąta godzina” - tak zatytułowano dzieło, nawiązując do godziny śmierci Jezusa - została wówczas uznana za prowokacyjną, a nawet obraźliwą. Ale można ją również interpretować inaczej: Jako pytanie o przypadek i przeznaczenie, śmierć i odkupienie. I z tym motywem pasowałby nawet do watykańskiej kolekcji sztuki nowoczesnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję