Od 8 do 11 listopada gros członków Drohiczyńskich Warsztatów Muzyki Liturgicznej aktywnie pracował nad nagraniem drugiej, ostatniej części swojej nowej płyty o charakterze patriotycznym i polskim. Warto przypomnieć, iż płyta powstaje przy ogromnym wsparciu i osobistym zaangażowaniu biskupa seniora Antoniego Dydycza, a pierwsza jej część została nagrana w maju br. i wydana jako oddzielny krążek z okazji 20. rocznicy przyjęcia przez niego sakry biskupiej. W nagraniu drugiej części płyty ponownie wzięła udział orkiestra młodzieżowa, w której skład weszli zaprzyjaźnieni instrumentaliści z Białegostoku, Łomży i Łodzi.
Nagranie materiału, w tym znanych wszystkim pieśni, takich jak „Maki” czy „Pierwsza kadrowa”, ponownie odbyło się na terenie parafii Nurzec Stacja. Miejscem nagrań był kościół parafialny, który został udostępniony dzięki życzliwości i wsparciu ks. kan. Jerzego Olszewskiego.
Drohiczyńskie Warsztaty Muzyki Liturgicznej skorzystały z gościny Sióstr Urszulanek z Gandino, które udostępniły Dom Betania do dyspozycji młodzieży, zapewniły wsparcie modlitewne, ciepłą atmosferę, znakomite posiłki i cierpliwie znosiły wielogodzinne, nocne próby chóru i orkiestry.
Drohiczyńskie Warsztaty Muzyki Liturgicznej pragną podziękować wszystkim innym osobom i instytucjom, które przyczyniły się do finalizacji nagrań nowej płyty oraz za wszelakie wsparcie modlitewne i materialne. Z ostatecznym efektami pracy DWML będzie się można zapoznać na początku przyszłego roku kalendarzowego.
"Przejmujemy jutuby" po katolicku? Teraz to możliwe!
Heres i Piotrek z grupy Wyrwani Z Niewoli wraz z dwoma księżmi Adamami nagrali katolicką wersję znanego hitu. Jak brzmi on z chrześcijańskimi wartościami na pierwszym planie? Posłuchajcie!
„Jezus, widząc tłumy, wyszedł na górę. A gdy usiadł, przystąpili do Niego Jego uczniowie” (Mt 5,1) – takimi słowami ewangelista Mateusz wprowadza czytelnika do wysłuchania Jezusowego Kazania na górze, które rozpoczyna się ośmioma błogosławieństwami. Ta sama mowa u Łukasza wprowadzone została zupełnie inaczej: „Zeszedł z nimi na dół i zatrzymał się na równinie” (Łk 6,17). Tak jawna rozbieżność – Mateuszowa góra i Łukaszowa równina – przez wieki budziła konsternację biblistów. Próbowano wyjaśniać ją na wiele sposobów.
Jedni dowodzili, że zwyczajem wędrownych nauczycieli było powtarzanie tych samych nauk w różnych okolicznościach. Można więc z powodzeniem przyjąć, że Jezus powtarzał błogosławieństwa nie tylko na górze czy równinie, ale także w domach, synagodze czy świątyni. Inni twierdzili, że zamiarem Mateusza było ukazanie Jezusa jako nowego Mojżesza. Skoro Mojżesz wyszedł na górę, być narodowi wybranemu dać Dekalog, tak Jezus jako nowy Mojżesz wychodzi na górę, by rodzącemu się Kościołowi, dać przykazanie miłości bliźniego. Najnowsza propozycja biblistów każe sięgnąć do aramejskiego tła wygłoszenia mowy. W języku Jezusa słowo taurah oznacza zarówno „górę”, jak i „pole”. Wydaje się, że ten właśnie termin stoi u podstaw obydwu przekładów. Można więc uniknąć konsternacji spowodowanej różną lokalizacją Jezusowego kazania.
Religia w polskiej szkole to temat, który od lat budzi emocje, zarówno wśród uczniów, rodziców, jak i decydentów. Jej obecność na lekcjach to efekt złożonej historii, w której splatają się losy Kościoła, państwa i społeczeństwa. Jak zmieniało się nauczanie religii na przestrzeni dekad? Kiedy była obowiązkowa, a kiedy zniknęła z planu lekcji? Jakie wydarzenia wpłynęły na obecny kształt tych lekcji? Oto fascynująca podróż przez dzieje jednego z najbardziej wartościowych przedmiotów w polskim systemie edukacji.
Początki nauczania religii w Polsce sięgają średniowiecza, gdy edukacja była nierozerwalnie związana z Kościołem. Szkoły parafialne i klasztorne, prowadzone przez duchownych, stanowiły główne ośrodki wiedzy. Nauka religii była nie tylko przedmiotem, ale fundamentem wychowania, kształtującym system wartości młodych Polaków.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.