Reklama

Co Papież może dać Ameryce?

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Nadzieję na to, że papież Franciszek tchnie nowego ducha w amerykańskie społeczeństwo podczas zbliżającej się podróży do USA, wyraził amerykański ambasador przy Watykanie Kenneth F. Hackett w rozmowie z dziennikarzem Agencji Reutera. Zdaniem dyplomaty, dominującymi tematami amerykańskiej podróży będzie ochrona środowiska naturalnego i sprawa imigrantów. Papież będzie się także starał zachęcić supermocarstwo do większego zaangażowania w sprawę prześladowanych chrześcijan, szczególnie w rejonie Bliskiego Wschodu. Zdaniem Hacketta, papież Franciszek zauroczy Amerykanów swoimi słowami i głębokim zaangażowaniem w to, co mówi. W opinii polityka, to największa siła komunikacyjna obecnego Ojca Świętego.

Mimo że część komentatorów uważa, iż szczególnie podczas ostatniej pielgrzymki do Ameryki Południowej papieska krytyka kapitalizmu była w dużej części krytyką stylu życia Amerykanów, ambasador nie uważa, żeby uraziło to obywateli USA, a jest przekonany, że w obecnym amerykańskim stylu życia jest co nieco do poprawienia i Papież może tu odnieść sukces. Tak jak choćby w sprawie ochrony środowiska naturalnego, którą część amerykańskich ekonomistów, szczególnie bliskich Partii Republikańskiej, próbuje zbyć ironicznymi argumentami. Tutaj Hackett pokłada nadzieję w młodych pokoleniach Amerykanów, którzy stają się coraz wrażliwsi na tę kwestię. Hackett nie uważa też, aby kraj pochodzenia Papieża – Argentyna – powodował jakieś uprzedzenia do Stanów Zjednoczonych czy do prezydenta Obamy. Jego zdaniem, już od pierwszej wizyty Obamy w Watykanie nawiązała się osobista nić porozumienia pomiędzy amerykańskim prezydentem a głową Kościoła katolickiego.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2015-08-25 12:26

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Lednica i Festiwal Życia w Kokotku – dwa największe w Polsce wydarzenia katolickie dla młodzieży łączą siły

„Wracaj do domu” - to wspólne hasło, które towarzyszyć będzie dwom największym wydarzeniom katolickim organizowanym dla młodzieży w Polsce - Spotkaniu Lednica 2000 oraz Festiwalowi Życia w Kokotku. Dom to nie tylko ściany ale i relacje. To właśnie odkrywanie i budowanie relacji oraz doświadczanie Kościoła, jako domu, do którego można wracać - będzie tematem spotkań zaplanowanych 1 czerwca oraz od 8 do 14 lipca br. O idei i szczegółach programu tegorocznej „Lednicy” mówili uczestnicy konferencji prasowej, która odbyła się dziś w Sekretariacie KEP w Warszawie.

28. Ogólnopolskie Spotkanie Młodych LEDNICA 2000 organizowane przez Dominikańską Fundację Lednica 2000 odbędzie się 1 czerwca br. na Polach Lednickich. Od 8 do 14 lipca br. trwać będzie z kolei Festiwal Życia, organizowany przez Oblackie Duszpasterstwo Młodzieży NINIWA. Jak wyjaśnił bp Grzegorz Suchodolski, przewodniczący Rady KEP ds. Duszpasterstwa Młodzieży, zarówno o. Tomasz Nowak OP, duszpasterz Lednicy, jak i o. Tomasz Maniura OMI, odpowiedzialny za Oblackie Centrum Młodzieży NINIWA współpracują w ramach tej Rady, która łączy różne inicjatywy i osoby zaangażowane na rzecz młodych. - Widzimy, że razem możemy zrobić więcej i skuteczniej - podkreślił.

CZYTAJ DALEJ

Jezus jest obecny zawsze, gdy oglądamy Go pod postacią chleba i wina. Wierzysz w to?

2024-04-15 14:23

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii J 16, 16-20.

Czwartek, 9 maja

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję