Reklama

Rodzina

Hiszpania: wielotysięczna manifestacja w Madrycie w obronie życia i rodziny

Setki tysięcy ludzi wzięły udział w manifestacji w obronie życia i rodziny oraz przeciw aborcji, która 22 listopada przeszła ulicami Madrytu. Uczestnicy nieśli hasło „Każde życie jest ważne. Dla życia, kobiety i macierzyństwa”.

[ TEMATY ]

ochrona życia

Hiszpania

Foter.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Przewodniczący Hiszpańskiego Forum Rodziny – Benigno Blanco zażądał od rządzącej Partii Ludowej, a zwłaszcza od premiera Mariano Rajoya, aby „zniósł obowiązującą ustawę o aborcji, jak on i jego koledzy obiecywali w swym programie wyborczym”. Domagał się również, aby „w społeczeństwie hiszpańskim stale był obecny głos w obronie życia”.

„Zwracam się szczególnie do szefa rządu: powiemy mu to, aby zobaczyć, czy nas słyszy. Panie premierze, w twoich rękach jest doprowadzenie do tego, aby ta bezwzględna większość, jaką ma twoja partia w parlamencie, zastąpiła obecne przepisy takimi, które wspierają życie i chronią macierzyństwo” – oświadczył Blanco. Zwrócił uwagę, że polityk ten obiecywał, iż uczyni istotny krok w tym kierunku „i chcemy przypomnieć ci to zobowiązanie i że jest jeszcze czas, aby spełnić tę obietnicę”.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Według lidera Forum, jeśli nawet to, co szef rządu zatwierdzi w tym zakresie, „wyda się nam niewystarczające, to przynajmniej będzie to początek, krok w dobrym kierunku”. „Wysłuchaj naszego głosu, który jest także głosem setek tysięcy dzieci, które co roku nie mogą się urodzić i głosu ich matek” – zaapelował Blanco.

Reklama

Przypomniał również, że w rękach premiera spoczywa wielka odpowiedzialność polityczna i moralna. „Pragniemy z całego serca, abyś podejmował trafne decyzje i zrobił to, co obiecywałeś, gdy prosiłeś o głosy obywateli” – przekonywał działacz. Zauważył, że odpowiedzialny za zło spowodowane przez niesprawiedliwe prawo, jest zarówno ten, kto je uchwala, jak i ten, kto mogąc je znieść, nie czyni tego.

Szef Forum oświadczył, że manifestacja ta jest „dla całego społeczeństwa, szczególnie zaś dla naszych rządzących i ustawodawców, aby znów pomyśleli o istocie aborcji i aby uświadomili sobie potrzebę wykorzenienia jej”. "Aborcja jest dramatem naszych czasów, który wywoła skandal i przerażenie u przyszłych pokoleń, gdy tragedia ta przejdzie już do historii okropności ludzkości. Naszą odpowiedzialnością jest przyspieszenie zmiany, aby dramat przerywania ciąży był czymś, co już pokonaliśmy" – stwierdził na zakończenie B. Blanco.

Istnieją wielkie rozbieżności co do liczby demonstrantów: organizatorzy oceniają, że było ich ok. 1,4 mln, podczas gdy według źródeł policyjnych ich liczba sięgała najwyżej 60 tysięcy.

2014-11-23 19:55

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Senator Szymański: „łączyć, a nie dzielić” to zadanie w ochronie życia

[ TEMATY ]

ochrona życia

Ramona Heim/fotolia.com

Starajmy się o szacunek dla zasad demokracji obywatelskiej. Akcentując własny pogląd, nie traćmy z oczu tego, co nas łączy. Większość Polaków jest zwolennikami ochrony ludzkiego życia od poczęcia - pisze w komentarzu dla Katolickiej Agencji informacyjnej senator Antoni Szymański, wiceprzewodniczący Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senatu RP. Parlamentarzysta zachęca, aby strony sporu o ochronę życia poczętego podjęły próbę dojścia do mądrych kompromisów, które nie są oznaką słabości, lecz siły.

Publikujemy komentarz senatora Antoniego Szymańskiego przesłanego Katolickiej Agencji Informacyjnej:

CZYTAJ DALEJ

św. Katarzyna ze Sieny - współpatronka Europy

Niedziela Ogólnopolska 18/2000

W latach, w których żyła Katarzyna (1347-80), Europa, zrodzona na gruzach świętego Imperium Rzymskiego, przeżywała okres swej historii pełen mrocznych cieni. Wspólną cechą całego kontynentu był brak pokoju. Instytucje - na których bazowała poprzednio cywilizacja - Kościół i Cesarstwo przeżywały ciężki kryzys. Konsekwencje tego były wszędzie widoczne.
Katarzyna nie pozostała obojętna wobec zdarzeń swoich czasów. Angażowała się w pełni, nawet jeśli to wydawało się dziedziną działalności obcą kobiecie doby średniowiecza, w dodatku bardzo młodej i niewykształconej.
Życie wewnętrzne Katarzyny, jej żywa wiara, nadzieja i miłość dały jej oczy, aby widzieć, intuicję i inteligencję, aby rozumieć, energię, aby działać. Niepokoiły ją wojny, toczone przez różne państwa europejskie, zarówno te małe, na ziemi włoskiej, jak i inne, większe. Widziała ich przyczynę w osłabieniu wiary chrześcijańskiej i wartości ewangelicznych, zarówno wśród prostych ludzi, jak i wśród panujących. Był nią też brak wierności Kościołowi i wierności samego Kościoła swoim ideałom. Te dwie niewierności występowały wspólnie. Rzeczywiście, Papież, daleko od swojej siedziby rzymskiej - w Awinionie prowadził życie niezgodne z urzędem następcy Piotra; hierarchowie kościelni byli wybierani według kryteriów obcych świętości Kościoła; degradacja rozprzestrzeniała się od najwyższych szczytów na wszystkie poziomy życia.
Obserwując to, Katarzyna cierpiała bardzo i oddała do dyspozycji Kościoła wszystko, co miała i czym była... A kiedy przyszła jej godzina, umarła, potwierdzając, że ofiarowuje swoje życie za Kościół. Krótkie lata jej życia były całkowicie poświęcone tej sprawie.
Wiele podróżowała. Była obecna wszędzie tam, gdzie odczuwała, że Bóg ją posyła: w Awinionie, aby wzywać do pokoju między Papieżem a zbuntowaną przeciw niemu Florencją i aby być narzędziem Opatrzności i spowodować powrót Papieża do Rzymu; w różnych miastach Toskanii i całych Włoch, gdzie rozszerzała się jej sława i gdzie stale była wzywana jako rozjemczyni, ryzykowała nawet swoim życiem; w Rzymie, gdzie papież Urban VI pragnął zreformować Kościół, a spowodował jeszcze większe zło: schizmę zachodnią. A tam gdzie Katarzyna nie była obecna osobiście, przybywała przez swoich wysłanników i przez swoje listy.
Dla tej sienenki Europa była ziemią, gdzie - jak w ogrodzie - Kościół zapuścił swoje korzenie. "W tym ogrodzie żywią się wszyscy wierni chrześcijanie", którzy tam znajdują "przyjemny i smaczny owoc, czyli - słodkiego i dobrego Jezusa, którego Bóg dał świętemu Kościołowi jako Oblubieńca". Dlatego zapraszała chrześcijańskich książąt, aby " wspomóc tę oblubienicę obmytą we krwi Baranka", gdy tymczasem "dręczą ją i zasmucają wszyscy, zarówno chrześcijanie, jak i niewierni" (list nr 145 - do królowej węgierskiej Elżbiety, córki Władysława Łokietka i matki Ludwika Węgierskiego). A ponieważ pisała do kobiety, chciała poruszyć także jej wrażliwość, dodając: "a w takich sytuacjach powinno się okazać miłość". Z tą samą pasją Katarzyna zwracała się do innych głów państw europejskich: do Karola V, króla Francji, do księcia Ludwika Andegaweńskiego, do Ludwika Węgierskiego, króla Węgier i Polski (list 357) i in. Wzywała do zebrania wszystkich sił, aby zwrócić Europie tych czasów duszę chrześcijańską.
Do kondotiera Jana Aguto (list 140) pisała: "Wzajemne prześladowanie chrześcijan jest rzeczą wielce okrutną i nie powinniśmy tak dłużej robić. Trzeba natychmiast zaprzestać tej walki i porzucić nawet myśl o niej".
Szczególnie gorące są jej listy do papieży. Do Grzegorza XI (list 206) pisała, aby "z pomocą Bożej łaski stał się przyczyną i narzędziem uspokojenia całego świata". Zwracała się do niego słowami pełnymi zapału, wzywając go do powrotu do Rzymu: "Mówię ci, przybywaj, przybywaj, przybywaj i nie czekaj na czas, bo czas na ciebie nie czeka". "Ojcze święty, bądź człowiekiem odważnym, a nie bojaźliwym". "Ja też, biedna nędznica, nie mogę już dłużej czekać. Żyję, a wydaje mi się, że umieram, gdyż straszliwie cierpię na widok wielkiej obrazy Boga". "Przybywaj, gdyż mówię ci, że groźne wilki położą głowy na twoich kolanach jak łagodne baranki". Katarzyna nie miała jeszcze 30 lat, kiedy tak pisała!
Powrót Papieża z Awinionu do Rzymu miał oznaczać nowy sposób życia Papieża i jego Kurii, naśladowanie Chrystusa i Piotra, a więc odnowę Kościoła. Czekało też Papieża inne ważne zadanie: "W ogrodzie zaś posadź wonne kwiaty, czyli takich pasterzy i zarządców, którzy są prawdziwymi sługami Jezusa Chrystusa" - pisała. Miał więc "wyrzucić z ogrodu świętego Kościoła cuchnące kwiaty, śmierdzące nieczystością i zgnilizną", czyli usunąć z odpowiedzialnych stanowisk osoby niegodne. Katarzyna całą sobą pragnęła świętości Kościoła.
Apelowała do Papieża, aby pojednał kłócących się władców katolickich i skupił ich wokół jednego wspólnego celu, którym miało być użycie wszystkich sił dla upowszechniania wiary i prawdy. Katarzyna pisała do niego: "Ach, jakże cudownie byłoby ujrzeć lud chrześcijański, dający niewiernym sól wiary" (list 218, do Grzegorza XI). Poprawiwszy się, chrześcijanie mieliby ponieść wiarę niewiernym, jak oddział apostołów pod sztandarem świętego krzyża.
Umarła, nie osiągnąwszy wiele. Papież Grzegorz XI wrócił do Rzymu, ale po kilku miesiącach zmarł. Jego następca - Urban VI starał się o reformę, ale działał zbyt radykalnie. Jego przeciwnicy zbuntowali się i wybrali antypapieża. Zaczęła się schizma, która trwała wiele lat. Chrześcijanie nadal walczyli między sobą. Katarzyna umarła, podobna wiekiem (33 lata) i pozorną klęską do swego ukrzyżowanego Mistrza.

CZYTAJ DALEJ

Watykan: ogłoszono program papieskiej wizyty w Weronie

2024-04-29 11:54

[ TEMATY ]

papież

papież Franciszek

Werona

PAP/EPA/ANDREA MEROLA

Nazajutrz po wizycie duszpasterskiej w Wenecji, Stolica Apostolska ogłosiła oficjalny program wizyty papieża w Weronie w dniu 18 maja.

Franciszek wyruszy helikopterem z Watykanu o godz. 6.30, by wylądować w Weronie o godz. 8.00.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję