Reklama

Niedziela Świdnicka

Uwielbią Boga tańcem

Ośrodek Formacji Świętorodzinnej Misjonarzy Świętej Rodziny w Szczytniku zaprasza na rekolekcje – warsztaty uwielbienia Boga tańcem i gestem zatytułowane „Odkryj Dar w sobie”, które odbędą się w dniach 16-20 sierpnia 2017 r. w Ośrodku Formacji Świętorodzinnej mieszczącym się przy ulicy Zamkowej 10 w Szczytnej (Szczytniku)

Niedziela świdnicka 33/2017, str. 2

[ TEMATY ]

ośrodek

Archiwum Misjonarzy Świętej Rodziny w Szczytniku

Ośrodek w Szczytniku

Ośrodek w Szczytniku

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zaproszenie skierowane jest do osób, które pragną pogłębić swoją relację z Bogiem oraz nauczyć się uwielbiać Boga ciałem poprzez gest i taniec. Myślą przewodnią rekolekcji – warsztatów będą słowa zaczerpnięte z Księgi Psalmów: „Ciebie pragnie moja dusza, za Tobą tęskni moje ciało” (Ps 63,2), albowiem możemy nie tylko wypowiadać słowa do Boga, ale także mówić do Niego przez nasze ciało. W innym miejscu Księgi Psalmów możemy również przeczytać: „Moje serce i ciało radośnie wołają do Boga żywego” (Ps 84,3).

Ośrodek w Szczytniku od kilku lat organizuje warsztaty uwielbienia Boga tańcem. Misjonarze Świętej Rodziny pragną podzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie. W trakcie rekolekcji zgłębiać będzie można głównie tajniki tańca izraelskiego. Uczestnicy będą mieli również okazję do przyjrzenia się zagadnieniom teologii ciała. Jak zachęcają organizatorzy warsztatów, czas rekolekcji może być okazją do pogłębienia akceptacji samego siebie, swego ciała oraz odkrycia w sobie „Daru”. Dodatkową atrakcją ma być nauka pieśni hebrajskich.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Rekolekcje „Odkryj Dar w sobie” prowadzą: s. Anna Musiał RSCJ ze Zgromadzenia Najświętszego Serca Jezusa Sacré Coeur, ks. Paweł Sobczak MSF ze Szczytnej oraz Alicja Jurczyszyn-Soboń, absolwentka teologii oraz podyplomowego studium o kierunku sztuka na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Alicja Jurczyszyn-Soboń od roku 2000 przeprowadziła szereg spotkań oraz kursów metodycznych dla nauczycieli z zakresu modlitwy tańcem oraz tańców integracyjnych oraz warsztatów dla różnych grup zainteresowanych zastosowaniem tańca w praktyce, a od roku 2010 jest animatorem diakonii tańca izraelskiego przy parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Katowicach.

Gościem rekolekcji – warsztatów będzie również Adam Dylus, magister teologii (ukończył Katolicki Uniwersytet Lubelski w 1992 r.). Od 23 lat jest dyrektorem Żłobka Miejskiego w Katowicach, pełni funkcję wiceprzewodniczącego Parafialnej Rady Duszpasterskiej parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Katowicach, jest również nadzwyczajnym szafarzem Komunii św. Wraz z żoną zaangażowany jest w pracę na rzecz pojednania wierzących w Jezusa Żydów i wierzących „z narodów”. Od lat działający na polu ekumenizmu.

Reklama

Organizatorzy warsztatów udowadniają, że taniec pomaga spełnić podstawowe potrzeby człowieka szczególnie w czasie jego rozwoju: potrzebę ruchu, odprężenia, ekspresji i tworzenia. Stanowi on także ważne narzędzie budowania grupy, pomaga w przezwyciężeniu barier poszczególnych osób. Taniec ma również wymiar wieloaspektowy, gdyż jest skutecznym środkiem wspomagania procesów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych i kulturowych. A dlaczego wybrany został tu taniec izraelski? Otóż jak zapewniają organizatorzy – bogactwo i różnorodność muzyki izraelskiej sprzyja atmosferze rozluźnienia, jej piękno pozostawia niezatarte wrażenia estetyczne. Przeniesienie się do świata odmiennej kultury pomaga w doświadczeniu i wyrażaniu różnorakich emocji: od nostalgii, pragnienia bliskości, aż po spontaniczną radość. Ma to ogromne znaczenie w kształtowaniu wrażliwości i zrozumienia uczestników, wzmacniając ich postrzeganie i rozwój.

Rekolekcje – warsztaty uwielbienia Boga tańcem i gestem „Odkryj Dar w sobie” rozpoczną się w środę 16 sierpnia 2017 r. o godz. 17.30, a zakończą w niedzielę 20 sierpnia o godz. 15.00. Szczegółowe informacje o ośrodku w Szczytniku można uzyskać, odwiedzając stronę internetową: www.szczytnik.pl .

2017-08-10 09:34

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Jaworznicka Akademia Jazdy

Niedziela sosnowiecka 16/2016, str. 6

[ TEMATY ]

ośrodek

Jarosław Ciszek

Bp Grzegorz Kaszak poświęcił 5 kwietnia w Jaworznie nowo otwarty, pierwszy w województwie śląskim Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy, zwany też Akademią Jazdy. – Na naszych drogach zdarza się zbyt dużo wypadków, ludzkich dramatów i nieszczęść. Powodują one niszczenie skarbów, które pochodzą od Boga – zdrowia i życia ludzkiego, dlatego bardzo się cieszę, że w naszej diecezji powstał taki obiekt, który służył będzie trosce o ludzi, ich życie i zdrowie – zaznaczył Ksiądz Biskup

Powstanie jaworznickiego ośrodka wiąże się z nowymi przepisami, zgodnie z którymi obowiązkiem każdego świeżo upieczonego kierowcy będzie godzinne szkolenie praktyczne, które będzie odbywać się właśnie w tego typu miejscach. Nowe zasady będą obowiązywać kierowców, którzy uzyskają prawo jazdy po 1 stycznia 2017 r. Jaworznicka Grupa Cargo, która jest właścicielem ośrodka, to jedna z największych firm szkoleniowych w Polsce.

CZYTAJ DALEJ

św. Katarzyna ze Sieny - współpatronka Europy

Niedziela Ogólnopolska 18/2000

W latach, w których żyła Katarzyna (1347-80), Europa, zrodzona na gruzach świętego Imperium Rzymskiego, przeżywała okres swej historii pełen mrocznych cieni. Wspólną cechą całego kontynentu był brak pokoju. Instytucje - na których bazowała poprzednio cywilizacja - Kościół i Cesarstwo przeżywały ciężki kryzys. Konsekwencje tego były wszędzie widoczne.
Katarzyna nie pozostała obojętna wobec zdarzeń swoich czasów. Angażowała się w pełni, nawet jeśli to wydawało się dziedziną działalności obcą kobiecie doby średniowiecza, w dodatku bardzo młodej i niewykształconej.
Życie wewnętrzne Katarzyny, jej żywa wiara, nadzieja i miłość dały jej oczy, aby widzieć, intuicję i inteligencję, aby rozumieć, energię, aby działać. Niepokoiły ją wojny, toczone przez różne państwa europejskie, zarówno te małe, na ziemi włoskiej, jak i inne, większe. Widziała ich przyczynę w osłabieniu wiary chrześcijańskiej i wartości ewangelicznych, zarówno wśród prostych ludzi, jak i wśród panujących. Był nią też brak wierności Kościołowi i wierności samego Kościoła swoim ideałom. Te dwie niewierności występowały wspólnie. Rzeczywiście, Papież, daleko od swojej siedziby rzymskiej - w Awinionie prowadził życie niezgodne z urzędem następcy Piotra; hierarchowie kościelni byli wybierani według kryteriów obcych świętości Kościoła; degradacja rozprzestrzeniała się od najwyższych szczytów na wszystkie poziomy życia.
Obserwując to, Katarzyna cierpiała bardzo i oddała do dyspozycji Kościoła wszystko, co miała i czym była... A kiedy przyszła jej godzina, umarła, potwierdzając, że ofiarowuje swoje życie za Kościół. Krótkie lata jej życia były całkowicie poświęcone tej sprawie.
Wiele podróżowała. Była obecna wszędzie tam, gdzie odczuwała, że Bóg ją posyła: w Awinionie, aby wzywać do pokoju między Papieżem a zbuntowaną przeciw niemu Florencją i aby być narzędziem Opatrzności i spowodować powrót Papieża do Rzymu; w różnych miastach Toskanii i całych Włoch, gdzie rozszerzała się jej sława i gdzie stale była wzywana jako rozjemczyni, ryzykowała nawet swoim życiem; w Rzymie, gdzie papież Urban VI pragnął zreformować Kościół, a spowodował jeszcze większe zło: schizmę zachodnią. A tam gdzie Katarzyna nie była obecna osobiście, przybywała przez swoich wysłanników i przez swoje listy.
Dla tej sienenki Europa była ziemią, gdzie - jak w ogrodzie - Kościół zapuścił swoje korzenie. "W tym ogrodzie żywią się wszyscy wierni chrześcijanie", którzy tam znajdują "przyjemny i smaczny owoc, czyli - słodkiego i dobrego Jezusa, którego Bóg dał świętemu Kościołowi jako Oblubieńca". Dlatego zapraszała chrześcijańskich książąt, aby " wspomóc tę oblubienicę obmytą we krwi Baranka", gdy tymczasem "dręczą ją i zasmucają wszyscy, zarówno chrześcijanie, jak i niewierni" (list nr 145 - do królowej węgierskiej Elżbiety, córki Władysława Łokietka i matki Ludwika Węgierskiego). A ponieważ pisała do kobiety, chciała poruszyć także jej wrażliwość, dodając: "a w takich sytuacjach powinno się okazać miłość". Z tą samą pasją Katarzyna zwracała się do innych głów państw europejskich: do Karola V, króla Francji, do księcia Ludwika Andegaweńskiego, do Ludwika Węgierskiego, króla Węgier i Polski (list 357) i in. Wzywała do zebrania wszystkich sił, aby zwrócić Europie tych czasów duszę chrześcijańską.
Do kondotiera Jana Aguto (list 140) pisała: "Wzajemne prześladowanie chrześcijan jest rzeczą wielce okrutną i nie powinniśmy tak dłużej robić. Trzeba natychmiast zaprzestać tej walki i porzucić nawet myśl o niej".
Szczególnie gorące są jej listy do papieży. Do Grzegorza XI (list 206) pisała, aby "z pomocą Bożej łaski stał się przyczyną i narzędziem uspokojenia całego świata". Zwracała się do niego słowami pełnymi zapału, wzywając go do powrotu do Rzymu: "Mówię ci, przybywaj, przybywaj, przybywaj i nie czekaj na czas, bo czas na ciebie nie czeka". "Ojcze święty, bądź człowiekiem odważnym, a nie bojaźliwym". "Ja też, biedna nędznica, nie mogę już dłużej czekać. Żyję, a wydaje mi się, że umieram, gdyż straszliwie cierpię na widok wielkiej obrazy Boga". "Przybywaj, gdyż mówię ci, że groźne wilki położą głowy na twoich kolanach jak łagodne baranki". Katarzyna nie miała jeszcze 30 lat, kiedy tak pisała!
Powrót Papieża z Awinionu do Rzymu miał oznaczać nowy sposób życia Papieża i jego Kurii, naśladowanie Chrystusa i Piotra, a więc odnowę Kościoła. Czekało też Papieża inne ważne zadanie: "W ogrodzie zaś posadź wonne kwiaty, czyli takich pasterzy i zarządców, którzy są prawdziwymi sługami Jezusa Chrystusa" - pisała. Miał więc "wyrzucić z ogrodu świętego Kościoła cuchnące kwiaty, śmierdzące nieczystością i zgnilizną", czyli usunąć z odpowiedzialnych stanowisk osoby niegodne. Katarzyna całą sobą pragnęła świętości Kościoła.
Apelowała do Papieża, aby pojednał kłócących się władców katolickich i skupił ich wokół jednego wspólnego celu, którym miało być użycie wszystkich sił dla upowszechniania wiary i prawdy. Katarzyna pisała do niego: "Ach, jakże cudownie byłoby ujrzeć lud chrześcijański, dający niewiernym sól wiary" (list 218, do Grzegorza XI). Poprawiwszy się, chrześcijanie mieliby ponieść wiarę niewiernym, jak oddział apostołów pod sztandarem świętego krzyża.
Umarła, nie osiągnąwszy wiele. Papież Grzegorz XI wrócił do Rzymu, ale po kilku miesiącach zmarł. Jego następca - Urban VI starał się o reformę, ale działał zbyt radykalnie. Jego przeciwnicy zbuntowali się i wybrali antypapieża. Zaczęła się schizma, która trwała wiele lat. Chrześcijanie nadal walczyli między sobą. Katarzyna umarła, podobna wiekiem (33 lata) i pozorną klęską do swego ukrzyżowanego Mistrza.

CZYTAJ DALEJ

W 10. rocznicę kanonizacji

2024-04-28 17:42

Biuro Prasowe AK

    – Kościół wynosząc go do grona świętych wskazał: módlcie się poprzez jego wstawiennictwo za świat o jego zbawienie, o pokój dla niego, o nadzieję – mówił abp Marek Jędraszewski w sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie w czasie Mszy św. sprawowanej w 10. rocznicę kanonizacji Ojca Świętego.

Na początku Mszy św. ks. Tomasz Szopa przypomniał, że dokładnie 10 lat temu papież Franciszek dokonał uroczystej kanonizacji Jana Pawła II. – W ten sposób Kościół uznał, wskazał, publicznie ogłosił, że Jan Paweł II jest świadkiem Jezusa Chrystusa – świadkiem, którego wstawiennictwa możemy przyzywać, przez wstawiennictwo którego możemy się modlić do Dobrego Ojca – mówił kustosz papieskiego sanktuarium w Krakowie. Witając abp. Marka Jędraszewskiego, podziękował mu za troskę o pamięć o Ojcu Świętym i krzewienie jego nauczania.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję