Konkurs został objęty honorowym patronatem zawalowskiego Stowarzyszenia Promocji i Rozwoju, organu prowadzącego szkołę, wójta gminy Miączyn oraz parafii pw. Matki Bożej Różańcowej w Zawalowie.
Celem konkursu było również pielęgnowanie postaw patriotycznych dzieci i młodzieży, popularyzowanie poezji mówionej i śpiewanej, opiewającej piękno Ojczyzny, uwrażliwienie na słowo, kulturę wypowiedzi, popularyzowanie wartości kultury narodowej, promowanie uzdolnionych aktorsko dzieci, a także inspirowanie nauczycieli. Finał konkursu miał charakter otwarty. Odbył się z udziałem społeczności szkolnej, zaproszonych gości oraz nauczycieli i opiekunów dzieci z przyjezdnych szkół.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Do finału zgłosiły się szkoły z gminy Miączyn (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kotlicach, Szkoły Podstawowe w Miączynie, Zawalowie, Horyszowie, Gdeszynie). Z terenu gminy Komarów uczestniczyły Szkoły Podstawowe w Dubie, Zubowicach i Śniatyczach. Gminę Werbkowice reprezentowały szkoły w Werbkowicach, w Hostynnem Kolonii, natomiast gminę Sitno Szkoły Podstawowe w Jarosławcu i w Cześnikach.
Finałowe zmagania konkursowe rozpoczęły się od powitania wszystkich przez dyrektor szkoły Danutę Sobczak, która dziękując za liczne przybycie, wyraziła przekonanie, że ten dzień pokaże, jak przeżywa patriotyzm najmłodsze grono Polaków, a w konkursie dostrzegła wielki wymiar edukacyjny, widząc szkołę nie tylko jako miejsce prezentacji, ale rozmów i spotkań pogłębiających znajomość literatury patriotycznej.
Uczestnicy wystąpili w trzech kategoriach wiekowych: I – przedszkola: recytacja wiersza o charakterze patriotycznym; II kategoria – klasy I-III: recytacja wiersza patriotycznego; III kategoria – klasy IV-VII: recytacja wiersza, poezja śpiewana.
Ogółem dorobek artystyczny zaprezentowało 10 przedszkolaków i 21 uczniów. Oceny prezentacji dokonało jury w składzie: Maria Duławska – zamojska poetka, Henryka Adamowicz – kierownik biblioteki w Miączynie, Krzysztof Czarnota – pisarz. Jury oceniało dobór repertuaru, kulturę słowa, zaangażowanie emocjonalne i pomysłowość interpretacji oraz ogólny wyraz artystyczny występu.
Reklama
W wyniku oceny recytacji w kategorii „przedszkola” I miejsce zdobyła Gabriela Kulpa – Szkoła Podstawowa w Cześnikach, II miejsce przyznano Natalii Filipiuk – grupa Słoneczka ze Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, III miejsce otrzymał Michał Ostapiński – grupa Żabki (Szkoła Podstawowoa w Jarosławcu).
Wyróżnienie przyznano Natalii Ciołko (Szkoła Podstawowa w Miączynie). W kategorii „klasy I-III” I miejsce przyznano Agacie Koperwas (Szkoła Podstawowa w Zawalowie), II miejsce przyznano Kamili Biernackiej (Szkoła Podstawowa w Gdeszynie), III miejsce zdobył Bartłomiej Wichrowski (Szkoła Podstawowa w Miączynie). Wyróżnienie zdobyła Maja Baran – Publiczna Szkoła Podstawowa w Hostynnem Kolonii.
W kategorii „klasy IV-VII” – recytacja: I miejsce zdobył Tymon Kalbarczyk – Szkoła Podstawowa w Cześnikach, II miejsce przyznano Katarzynie Kowalczyk z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kotlicach, III miejsce otrzymał Jakub Orkiszewski – Szkoła Podstawowa w Śniatyczach.
Wyróżnienie otrzymał Michał Johaniuk – Szkoła Podstawowa w Dubie. W kategorii III: klasy IV-VII – poezja śpiewana: I miejsce przyznano zespołowi ze Szkoły Podstawowej w Werbkowicach, II miejsce zdobyła Wiktoria Szymula – Publiczna Szkoła Podstawowa w Gdeszynie, III miejsce przyznano Patrycji Buczak – Szkoła Podstawowa w Zawalowie.
Laureaci I, II i III miejsca w poszczególnych kategoriach otrzymali statuetki, dyplomy i nagrody. Wyróżnieni recytatorzy oraz pozostali uczestnicy konkursu także otrzymali dyplomy i nagrody.
Wszyscy uczestnicy pokazali wysoki poziom opanowania tekstu, poprawność językową i ekspresję wypowiedzi. Statuetki za pracę w komisji otrzymało od dyrektor szkoły i prezes Stowarzyszenia Doroty Nowak także jury.
Reklama
Konkurs był dla słuchacza spotkaniem z żywym słowem, a dla występujących okazją, aby zaprezentować swój talent, podzielić się tym, co ma w sercu mały patriota.
Organizatorzy serdecznie dziękują uczniom i nauczycielom, którzy włożyli wiele trudu i pracy w dobór repertuaru i interpretację utworów. Chcemy kontynuować to przedsięwzięcie, gdyż chcemy, by współczesny patriotyzm w naszej szkole był radosny, zaangażowany i kreatywny, zgodnie z zasadą: „Co przeżyło jedno pokolenie, drugie ma w sercu i w pamięci”.