Bp Tomasik: kampania "Konkubinat to grzech" już przyniosła oczekiwane skutki
Biskup Henryk Tomasik, krajowy duszpasterz młodzieży jest zdania, że kampania billboardowa "Konkubinat to grzech. Nie cudzołóż" już przyniosła oczekiwane skutki. Z kolei część mediów uważa akcję za kontrowersyjną, bo wywołała ogromną burzą wśród Polaków.
Zdaniem biskupa Henryka Tomasika kampania nikogo nie atakuje, lecz broni wartości. - Wielką wartością jest małżeństwo i sakrament małżeństwa. O tym mówi ten plakat. Gdyby pojawiły się plakaty z treścią np. pamiętaj, nie kradnij, czy atakowalibyśmy je wiedząc, że są osoby, które zajmują się tym procederem? Tymczasem z wielu informacji wynika, że plakat "Konkubinat to grzech. Nie cudzołóż" uświadomił niektórych osobom problem. Jest to wyzwanie dla nas wszystkich, aby odbudować szacunek dla wielkiej wartości, którą jest małżeństwo, sakrament małżeński i wierność małżeńska - powiedział biskup Tomasik w cotygodniowej audycji "Kwadrans dla Pasterza" na antenie Radia Plus Radom.
Przypomnijmy, że w kilku miastach w Polsce, również w Radomiu, pojawiły się plakaty o treści "Konkubinat to grzech. Nie cudzołóż". Akcja Krajowego Ośrodka Duszpasterstwa Rodzin chce zwrócić uwagę na rosnącą od lat liczbę związków partnerskich. Billboardy są częścią akcji, która ma zachęcić młodych do zawierania związków małżeńskich. Kampania w pełni wystartuje 25 marca.
Ruszyła najnowsza, ogólnopolska kampania informacyjna Fundacji Mamy i Taty - „Małżeństwo. Droga naszego życia”. Celem akcji jest promocja małżeństwa, które daje początek i fundament podstawowej jednostce społecznej, czyli rodzinie stanowiącej skuteczną formę profilaktyki przestępczości. - Jak pokazują badania, prawidłowo funkcjonująca rodzina chroni przed popełnianiem czynów przestępczych i popadaniem w konflikt z prawem – mówi Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty.
Kampania „Małżeństwo. Droga naszego życia” rozpoczęła się 26 września br. Akcja ma charakter ogólnopolski, jest prowadzona za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych. Jednym z elementów akcji jest 30 sekundowy spot pokazujący wartość dzielenia życia ze współmałżonkiem – przechodzenia wspólnie z ukochaną osobą zarówno przez piękne jak i trudne momenty. Kampania została sfinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości. Działania komunikacyjne trwać będą 3 miesiące i zakończą się w grudniu.
Trumna z ciałem papieża Franciszka będzie wystawiona w bazylice Świętego Piotra od środy do piątku - poinformował we wtorek Watykan. Rano w środę trumna zostanie przeniesiona w procesji z kaplicy Domu Świętej Marty do bazyliki.
Jak podało watykańskie biuro prasowe, po rozpoczynającej się w środę o godzinie 9.00 ceremonii przeniesienia trumny do bazyliki Świętego Piotra, świątynia będzie otwarta dla wiernych tego dnia od 11.00 do północy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.