Studium Edukacji Narodowej jest jedną z form kształcenia proponowaną przez Fundację „Servire Veritati” Instytutu Edukacji Narodowej w Lublinie, przeznaczoną zarówno dla
osób dojrzałych, w tym szczególnie dla rodziców, nauczycieli i wychowawców, jak i dla młodzieży stającej przed wyborem drogi życiowej i zawodu.
Nauka w Studium Edukacji Narodowej obejmuje przedmioty, które były najczęściej pomijane lub wypaczane w dotychczasowym kształceniu. Bez ich znajomości nie da się odkryć źródeł
naszej cywilizacji. Także i dzisiaj wiele mechanizmów pracuje nad tym, by zakłamać i rozmyć obraz rzeczywistości, używając do tego tak masowych środków, jak oświata i media.
Szkoły, zwłaszcza po reformie, są poddane silnej presji liberalizmu moralnego. Niewielu sobie to uświadamia, ze względu na subtelny kamuflaż i fałszywą interpretację haseł o wolności,
równości, tolerancji i demokratyzacji - lansowanych od lat niemal przez wszystkie media.
Zreformowana szkoła stała się miejscem indoktrynacji młodzieży. Wprowadzenie minimum programowego, pomijającego istotne treści kulturowe i obniżenie wymagań edukacyjnych, kształtuje młodzież
pozbawioną poczucia własnej tożsamości i obojętną na prawdę.
Nauczyciele, podnosząc kwalifikacje, kształcą się na wielu kursach, opartych często na ateistycznych ideologiach. Z czasem coraz mniej dostrzegają, że są narzędziem w ręku nowej
edukacji, opartej na zaprzeczaniu dotychczasowym wartościom. Widzą skutki w zachowaniu i postawie swoich wychowanków, takie jak: wulgarne odnoszenie się do siebie nawzajem i wychowawców,
przemoc, niszczenie wyposażenia szkoły, wagarowanie, a także ogromne rozpowszechnianie używek typu: papierosy, alkohol, narkotyki. Widzą, ale coraz rzadziej są w stanie określić
prawdziwe przyczyny tych zjawisk, tłumacząc to wymogami czasu. Skutki obecnych działań w szkole boleśnie odczujemy już w najbliższych latach. I do tego trzeba się przygotować.
Współczesne trendy starają się zatrzeć pamięć o tym, że młody człowiek w okresie dojrzewania staje przed zasadniczymi pytaniami, dotyczącymi poznania prawdy, celu i sensu
życia. Dopóki nie wie, kim jest, co go konstytuuje, dokąd zmierza i po co żyje, brakuje mu fundamentów, na których może budować życie. Dorośli nie mogą w tym względzie wykazać się
poczuciem bezradności. To do rodziców i nauczycieli należy poprowadzenie młodego człowieka, tak aby zrozumiał, że jest bytem osobowym, swoim życiem dopełnia obrazu świata, jest kimś. Wielu
młodych żyje w pustce egzystencjalnej. Aby ją zapełnić, należy uzmysłowić młodzieży, jak ważną rolę może odgrywać każdy człowiek w kształtowaniu oblicza świata.
Mając podstawy, które dają wykłady w ramach Studium Edukacji Narodowej, będziemy w stanie stworzyć dobrą szkołę i pomóc w ukształtowaniu takich nauczycieli,
którzy w duchu cywilizacji łacińskiej, będą kształcić przyszłych Polaków - ludzi pięknych, dzielnych i szlachetnych, a nie produkować kosmopolityczny proletariat,
dostosowany do potrzeb rynku, podatny na relatywizm moralny i konsumpcjonizm.
Od października 2003 r. rozpoczną się wykłady Studium Edukacji Narodowej w Zamościu. Zajęcia będą się odbywały w ciągu dwu semestrów, dwa razy w miesiącu, w soboty
w godz. 9.00-12.30 i 13.00-16.30 (ogółem 128 godzin lekcyjnych).
Program studium został uznany przez MENiS jako kurs dokształcający i w rejestrze ministerialnym figuruje pod numerem 56. Studium kończy się uzyskaniem dyplomu, uznanego przez
MENiS.
Zapisy:
Fundusz św. Jerzego,
Zamość
ul. Pereca 12,
tel. (084) 627-16-21
Za tydzień więcej informacji na temat samego programu Studium.
Pomóż w rozwoju naszego portalu