Reklama

Polska

Jasna Góra: spotkanie Polskiej Organizacji Turystycznej przed ŚDM

Spotkanie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) z dziennikarzami odbyło się 14 stycznia na Jasnej Górze. Było to jedno z działań podjętych przed Światowymi Dniami Młodzieży, które w lipcu br. odbędą się w Krakowie. Jest to ważne wydarzenie o charakterze nie tylko religijnym, ale też turystycznym a zwłaszcza promocyjnym dla Polski. Organizatorzy spodziewają się, że do Krakowa może przyjechać nawet 2,5 mln osób, w tym także wielu dziennikarzy z całego świata.

[ TEMATY ]

Jasna Góra

ŚDM w Krakowie

Bożena Sztajner

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zdaniem przewodniczącego Rady Polskiej Organizacji Turystycznej Jana Korsaka, spotkanie z papieżem na polskiej ziemi jest wielką szansą na pokazanie światu Polski, jej potencjału turystycznego. "Będzie to kapitał na wiele lat. Przyjadą do nas młodzi i ciekawi świata ludzie. Jeśli ich zachęcimy, to wrócą do nas i być może nie sami, ale ze swoimi znajomymi czy rodzinami" – zauważył przewodniczący.

Podkreślił, że dlatego wszystkie instytucje powinny włączyć się do pokazania naszego kraju z jak najlepszej strony. "Dla wielu pielgrzymów będzie to pierwsza wizyta tutaj" – stwierdził Korsak i przypomniał, że Hiszpanię w czasie podobnego spotkania w 2011 po raz pierwszy odwiedziło 72 % pielgrzymów. "Aby jednak zdyskontować efekty Światowych Dni Młodzieży, nieodzowna jest współpraca i zaangażowanie finansowe wielu instytucji administracji rządowej i samorządowej oraz przedsiębiorców turystycznych" – powiedział przewodniczący Rady.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Według POT Światowe Dni Młodzieży są szansą na rozwój w Polsce tzw. turystyki religijnej. Wiceprezes organizacji Bartłomiej Walas podkreślił, że Jasna Góra jest jednym z najważniejszych punktów tego rozwoju. "Jest tu wielki ładunek emocjonalny, który, jak sądzę, na wielu musi wywrzeć wrażenie" – powiedział wiceprezes POT. Wyjaśnił, że chodzi o historię, olbrzymią siłę i rozpoznawalność tego miejsca. Zaznaczył, że celowo wymienia Jasną Górę, a nie Częstochowę, bo to sanktuarium jest „driverem” dla regionu Jury Krakowsko-Częstochowskiej i miasto i okolice powinny to wykorzystać.

B. Walas jest przekonany, że „Jasna Góra na pewno będzie silnym graczem podczas Światowych Dni Młodzieży i jasnym przekazem, że obok Fatimy, Lourdes, w Polsce jest sanktuarium, które jest historią Europy”.

Rada Polskiej organizacji Turystyki na swym posiedzeniu 13 bm. na Jasnej Górze ustaliła, że priorytetem dla wszystkich instytucji na ten rok powinno być wykorzystanie kontekstu promocyjnego Światowych Dni Młodzieży, a także kreowanie produktów turystycznych w oparciu o potencjał turystyki pielgrzymkowej i tworzenie sieciowych usług uwzględniających szczególne potrzeby tej grupy turystów-pielgrzymów.

Reklama

"Rekomendacja to siła, na której buduje swój przekaz promocyjny od lat Polska Organizacja Turystyczna. W naszych kampaniach wykorzystujemy opinie turystów, którzy odwiedzili Polskę, bo - jak pokazują badania - jest to bardzo skuteczny sposób, żeby nakłonić do odwiedzenia wybranego kraju. Ponad 90 proc. pytanych deklaruje zarekomendowanie Polski swoim znajomym" – powiedział Bartłomiej Walas.

Podkreślił, że „gdyby na promocję Polski, w kontekście ŚDM, przeznaczono większe nakłady finansowe, można by przeprowadzić zintegrowane kampanie promocyjne". Zapewnił też, że POT ma już koncepcję takich działań, np. kampanie „Zarekomenduj Polskę Przyjaciołom” oraz „Wróć. Nie Widziałeś Wszystkiego” z wykorzystaniem popularnych wśród młodych ludzi mediów społecznościowych, jak facebook, instagram czy snapchat – powiedział Walas.

"Liczymy, że ci młodzi pielgrzymi wrócą do nas także po to, aby lepiej poznać nasze atrakcje turystyczne. Wielu z nich skorzysta w przyszłości z oferty turystki pielgrzymkowej i naszym zadaniem jest, aby była to propozycja pakietów produktowych z Polski" – podkreślił wiceprezes POT.

Segment turystyki pielgrzymkowej nie jest już niszowy, a oferta z tego zakresu stanowi prawie 60 proc. wszystkich ofert biur podróży skupionych w forum turystyki przyjazdowej. "Z naszego doświadczenia i wiedzy zebranej przez nasze ośrodki wynika, że jest wiele krajów, jak na przykład Włochy, Francja czy Hiszpania, gdzie komunikacja o polskim produkcie turystycznym z zakresu turystyki pielgrzymkowej wzmocni także markę naszego kraju. Mamy wiele wspaniałych i unikatowych miejsc nie tylko ze względu na kult religijny, ale także pod względem architektury i sztuki" – wylicza Walas.

Reklama

Dodaje, że w samej tylko Małopolsce jest 120 sanktuariów a Jasną Górę rocznie odwiedza nawet 4 mln pielgrzymów. Wśród nagrodzonych certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie na „Najlepszy Produkt Turystyczny” są między innymi takie miejsca jak: Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce, Zabytkowy Kompleks Pocysterski w Pelplinie, Zwierciadło Przeszłości czy Zespół Pocysterski w Krzeszowie. "Jest więc co promować i po co przyjeżdżać do Polski" – podkreślił przedstawiciel POT.

Inni przedstawiciele tej organizacji podkreślaj, że doświadczenia miast-organizatorów poprzednich edycji ŚDM pokazują, że wydatki uczestników spotkania z papieżem mogą zrekompensować poniesione koszty, a wracający w kolejnych latach turyści będą zwiększać przychody z turystyki. Świadczy o tym Madryt, gdzie wpływ Dni na gospodarkę wyniósł 231,5 mln euro a całego kraju ponad 354 miliony euro.

2016-01-14 19:21

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Podsumowanie „polskich” ŚDM

Niedziela Ogólnopolska 33/2016, str. 3

[ TEMATY ]

ŚDM w Krakowie

Mazur/episkopat.pl

Polska przeżyła piękne dni i trzeba przyznać, że telewizja i radio spisały się na medal. To samo należy powiedzieć o stronie organizacyjnej wydarzenia i pogratulować szczególnie komitetowi rządowemu pod kierunkiem minister Beaty Kempy i ministra spraw wewnętrznych i administracji Mariusza Błaszczaka, a także komitetowi kościelnemu. A wobec zaistniałych wydarzeń w Europie i na świecie sytuacja nie była łatwa. Okazuje się jednak, że wzajemne zrozumienie i dobra współpraca owocują wygraną nie tylko obydwu stron – w tym przypadku kościelnej i rządowej, ale jest to także wygrana całej ludzkiej społeczności.

CZYTAJ DALEJ

Prawo człowieka do uzewnętrzniania swojej religii

2024-05-16 15:04

[ TEMATY ]

prawa człowieka

Ks. prof. dr hab. Mirosław Sitarz

Monika Książek/Niedziela

W związku z doniesieniami medialnymi, zgodnie z którymi Pan Rafał Trzaskowski Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy zakazał urzędnikom eksponowania symboli religijnych związanych z określoną religią czy wyznaniem w przestrzeni, np. na ścianach, na biurkach, należy przypomnieć o podstawowym prawie każdego człowieka, które posiada dlatego, że jest człowiekiem, bez względu na to czy jest ochrzczony czy nie.

Wierzący czy niewierzący. Prawo to, bez względu na wyznanie gwarantuje każdemu człowiekowi najwyższy rangą akt normatywny jakim jest obowiązująca Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z którą Ustrojodawca w art. 25 ust. 2 stanowi: „Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym”.

CZYTAJ DALEJ

Oświadczenie rzecznika prasowego

2024-05-17 19:43

[ TEMATY ]

oświadczenie

Rafał Trzaskowski

Ks. Przemysław Śliwiński

Łukasz Krzysztofka/Niedziela

Ks. Przemysław Śliwiński, rzecznik prasowy kard. Kazimierza Nycza i archidiecezji warszawskiej, wydał dzisiaj oświadczenie w związku z decyzją Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy, zakazującej umieszczania symboli religijnych w publicznych przestrzeniach stołecznych urzędów. Publikujemy treść oświadczenia.

Oświadczenie

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję