Reklama

Zdrowie

Zadbają o nasze zdrowie i bezpieczeństwo

90 zespołów wyjazdowych, 1000 patroli pieszych, 17 namiotów szpitalnych i kilka śmigłowców – plan zabezpieczenia medycznego w czasie ŚDM jest wstępnie przygotowany. Informację na ten temat przekazali dziś wojewoda małopolski i wiceminister zdrowia.

[ TEMATY ]

Światowe Dni Młodzieży

Archiwum PDMD w Szczecinie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

19 stycznia wojewoda małopolski Józef Pilch spotkał się z przedstawicielami służb medycznych w celu omówienia działań mających zapewnić bezpieczeństwo w czasie Światowych Dni Młodzieży. W spotkaniu uczestniczył podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia Marek Tombarkiewicz oraz przedstawiciele instytucji odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo.

Wojewoda podkreślił znaczenie zabezpieczenia medycznego dla pielgrzymów, którzy przybędą do Małopolski. Aktualnie, na poziomie konsultacji międzyresortowych, konsultowana jest specustawa dotycząca m.in. zabezpieczenia medycznego w czasie ŚDM, która zapewni dedykowane środki na czynności wykonywane przez jednostki ochrony zdrowia – 15 mln zł szacowanych jest na zabezpieczenie medyczne, 6 mln zł na inwestycje w infrastrukturę medyczną a 3 mln zł stanowi planowa rezerwa. Minister Tombarkiewicz zaznaczył, że chodzi o dodatkowe środki, gdyż nie ma mowy, żeby w czasie ŚDM mieszkańcy Krakowa i Małopolski mieli w jakikolwiek sposób ograniczony dostęp do opieki medycznej.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Uczestnicząca w spotkaniu dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego Małgorzata Popławska, odnosząc się również do przygotowywanego aktu prawnego, stwierdziła, że należy pamiętać o zwiększeniu liczby personelu, wcześniejszym wstrzymaniu zabiegów planowanych oraz rezerwacji krwi i zabezpieczeniu materiałowo-lekowym.

Zabezpieczenie medyczne podzielono na dedykowane poszczególnym uroczystościom, które z racji liczby uczestników potrzebują dodatkowych sił i środków w zabezpieczeniu medycznym a także podniesienie gotowości wszystkich podmiotów działalności leczniczej we wszystkich segmentach (izby przyjęć i SOR-y a także poradnie specjalistyczne) – od podstawowej opieki medycznej po nocną i świąteczną.

O zdrowie i bezpieczeństwo pielgrzymów zadbają patrole piesze (z uwzględnionym standardem wyposażenia i leków) i ruchome (na kładach, motocyklach, rowerach), stałe punkty medyczne i namioty szpitalne; Mszę św. na zakończenia ŚDM w Brzegach będzie zabezpieczało m.in. kilkadziesiąt karetek. Drobne zabezpieczenie w postaci karetek czy patroli pieszych zlokalizowane zostanie także w pobliżu dworców, dużych parkingów czy miejsc przesiadkowych.

Reklama

W czasie ŚDM zostaną wzmocnione siły i środki Państwowego Ratownictwa Medycznego zarówno o zespoły naziemne, jak i lotnicze. Ministerstwo zdrowia deklaruje, że w przypadku wzmożonego zagrożenia zwiększona zostanie liczba śmigłowców na terenie Krakowa. Przewidziano też dodatkowych pięć stanowisk dla dyspozytorów zabezpieczenia medycznego.

Wśród kwestii omawianych w trakcie spotkania podkreślono także znaczenie odpowiedniego przygotowania map elektronicznych, dzięki którym ponad 100 dodatkowych karetek będzie gotowych szybko dotrzeć do potrzebujących.

Wśród rozważanych rozwiązań zaplanowano m.in. dołączenie do aplikacji dla pielgrzymów przygotowanej przez Komitet Organizacyjny informacji na temat dyżurów w szpitalach i aptekach.

Zabezpieczenie medyczne zaplanowano wg liczby miejsc przygotowanych dla pielgrzymów w czasie ŚDM w Polsce. Wstępny projekt będzie aktualizowany po zatwierdzeniu planu Błoń i podkrakowskich Brzegów w czasie uroczystości ŚDM, trasy pielgrzymowania papieża Franciszka po Polsce a także dostosowywany do liczby pielgrzymów zamierzających wziąć udział w ŚDM.

2016-01-19 17:32

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

W drodze na ŚDM

Wraz z końcem lutego młodzież z diecezji toruńskiej wzięła udział w międzynarodowym Projekcie Countdown realizowanym przez Stowarzyszenie GPS Kalwaria mającym na celu umożliwienie wspólnego działania młodym z całego świata, a także promocję miejsc, z których pochodzą autorzy nadsyłanych fotografii i zaprezentowanie inicjatyw, w które są zaangażowani

Spójrz na to!

CZYTAJ DALEJ

Ksiądz Jan Długosz w różnych odsłonach

2024-05-17 15:27

[ TEMATY ]

konkurs plastyczny

Kłobuck

parafia św. Marcina

ks. Jan Długosz

MOK

Maciej Orman/Niedziela

W Miejskim Ośrodku Kultury im. Władysława Sebyły w Kłobucku odbyła się gala podsumowująca II Regionalny Konkurs Plastyczny „W kłobuckim kościele jest skarbów wiele”, zorganizowany przez miejscową parafię św. Marcina – sanktuarium Matki Bożej Kłobuckiej Niepokalanej Ucieczki Grzeszników.

Tym razem uczestnicy mierzyli się z tematem: „Ksiądz Jan Długosz – polski kronikarz i... proboszcz w Kłobucku”. Ich zadaniem było wykonanie pracy o charakterze symbolicznym, ukazującej związek ks. Długosza ze sprawowaniem probostwa w Kłobucku w latach 1434-49.

CZYTAJ DALEJ

Historia powołania. Znajomy w seminarium, Jezus na krzyżu i… Jan Paweł II

2024-05-18 10:30

[ TEMATY ]

świadectwo

zakonnica

archwium s. Joanny Cybułki

Chciałam wiedzieć, co ze sobą zrobić, ale… żeby to było na zawsze! Szukałam swojego miejsca. Czułam pewnego rodzaju niepokój – tak o początkach swojego powołania opowiedziała portalowi Polskifr.fr s. Joanna Cybułka z Instytutu Zakonnego Apostołek Jezusa Ukrzyżowanego. Ważną rolę w jej powołaniu odegrał św. Jan Paweł II, który przyszedł na świat dokładnie 104 lata temu.

„W ciągu nauki w szkole średniej zastanawiałam się nad sobą, moim życiem i przyszłością, szukałam mojej drogi. Po maturze z koleżanką z liceum zaczęłyśmy jeździć do Krakowa na skupienia i rekolekcje powołaniowe. Dało mi to dużo, bo mogłam poznawać siebie, pogłębiać życie modlitwy i znajomość Pisma Świętego” – podkreśliła s. Joanna.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję