Reklama

Hajnówka

Półkolonie - dobry sposób na spędzenie wolnego czasu

Niedziela podlaska 35/2012

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W dniach 16-27 lipca w ramach projektu „Akcja Lato 2012”, dofinansowanego przez Urząd Miasta w Hajnówce, trwały półkolonie w parafii rzymskokatolickiej pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Hajnówce.
W pierwszym tygodniu codziennie od poniedziałku do piątku spotykaliśmy się o godz. 10, aby razem z dziećmi z Hajnówki spędzić jak najlepiej wolny czas. Półkolonie zaczęły się 16 lipca. Był to dzień organizacyjny. Dzieci miały okazję zapoznać się z wolontariuszami i opiekunami. 17, 18 i 19 lipca najmłodsi mogli wykazać się umiejętnościami pływackimi, gdyż od godz. 11 do godz. 12 przebywaliśmy w Parku Wodnym w Hajnówce. Natomiast 20 lipca na hajnowskim stadionie swojego czasu użyczyli nam policjanci i strażacy, którzy pokazali nam, jak gasi się pożar, jak robić opatrunki i udzielać pierwszej pomocy.
W czasie, kiedy przebywaliśmy w pomieszczeniach świetlicy, dzieci mogły grać wspólnie w gry, układać puzzle, rysować. Warty uwagi był konkurs, którego temat brzmiał: „Moje ulubione miejsce w Polsce”. Każdy mógł wykazać się umiejętnościami plastycznymi, wykonując rysunek przedstawiający powyższy temat.
W środę pojechaliśmy do Drohiczyna. Zwiedziliśmy Muzeum Diecezjalne, w którym mogliśmy zobaczyć zabytkowe księgi, szaty, obrazy i tron, na którym siedział w czasie wizyty w Drohiczynie bł. Jan Paweł II. Następnym punktem zwiedzania był kościół katedralny, w którym wspólnie pomodliliśmy się. Ostatnią atrakcją zwiedzania była Góra Zamkowa, z której podziwialiśmy piękne widoki i rzekę Bug. Po tym wszystkim wróciliśmy do Hajnówki.
W czwartek zajęcia w świetlicy odbywały się na miejscu oraz w parku miejskim. Każdego dnia dzieci spożywały ciepły posiłek, a potem miały czas wolny, który wykorzystywały na: gry planszowe, piłkarzyki, ping-pong, słuchanie muzyki oraz taniec. Kiedy dzieci wypowiadały się na temat półkolonii, mówiły, że „półkolonie to dobry sposób na spędzenie wolnego czasu”.
Ks. Krzysztof Dobrogowski, opiekun świetlicy „Promyk Dnia”, dziękuje p. Marcie, p. Jolancie, s. Gabrieli oraz wolontariuszom za pomoc w przeprowadzeniu półkolonii, a także sponsorom i wszystkim ludziom dobrej woli.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2012-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Jezus jest obecny zawsze, gdy oglądamy Go pod postacią chleba i wina. Wierzysz w to?

2024-04-15 14:23

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii J 16, 16-20.

Czwartek, 9 maja

CZYTAJ DALEJ

Świadomość, że Jezus mnie zna, jest pocieszająca

2024-04-15 14:16

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Adobe Stock

Rozważania do Ewangelii J 10, 11-16.

Środa, 8 maja. Uroczystość św. Stanisława, biskupa i męczennika, Głównego Patrona Polski

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję