Reklama

Aspekty

Paradyż. Sesja plenarna I Synodu Diecezjalnego

W Wyższym Seminarium Duchownym w Paradyżu 20 czerwca odbyła się sesja plenarna Synodu Diecezjalnego. Przewodniczył jej bp Tadeusz Lityński.

[ TEMATY ]

synod

diecezja

Paradyż

Karolina Krasowska

Ks. prof. Andrzej Draguła zaprezentował projekt dokumentu opracowanego przez Komisję "Nawrócenie duszpasterskie w kluczu nowej ewangelizacji"

Ks. prof. Andrzej Draguła zaprezentował projekt dokumentu opracowanego przez Komisję

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Spotkanie rozpoczęło się Nieszporami w kościele seminaryjnym. Następnie w Auli św. Józefa ks. prof. Andrzej Draguła zaprezentował projekt dokumentu opracowanego przez Komisję "Nawrócenie duszpasterskie w kluczu nowej ewangelizacji". Z kolei sekretarz Synodu ks. dr Andrzej Sapieha, przedstawił "Syntezę diecezjalną" przygotowaną w ramach procesu synodalnego. Oba dokumentu został przyjęte głosami uczestników Synodu.

Ks. prof. Tadeusz Stanisławski przedstawił natomiast założenia dokumentów przygotowywanych przez Komisję "Sprawy administracyjne i gospodarcze diecezji i parafii".

Spotkanie zakończyła dyskusja w 11 grupach nad zagadnieniami zaprezentowanymi w dwóch pierwszych dokumentach.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2022-06-20 20:00

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Drugi etap digitalizacji paradyskich starodruków

[ TEMATY ]

Paradyż

digitalizacja

Starodruki

Biblioteka Wojewódzka w Zielonej Górze

Karolina Krasowska

Tym razem digitalizacji, po uprzedniej konserwacji, poddano 11 paradyskich starodruków, które wzbogaciły Zielonogórską Bibliotekę Cyfrową - mówi dr Paweł Karp

Tym razem digitalizacji, po uprzedniej konserwacji, poddano 11 paradyskich starodruków, które wzbogaciły Zielonogórską Bibliotekę Cyfrową - mówi dr Paweł Karp

W grudniu 2021 r. zakończył się drugi etap projektu digitalizacji paradyskich starodruków.

To wspólny projekt Biblioteki Wojewódzkiej w Zielonej Górze oraz Biblioteki Zielonogórsko-Gorzowskiego Wyższego Seminarium Duchownego w Paradyżu. Tym razem digitalizacji, po uprzedniej konserwacji, poddano 11 paradyskich starodruków, które wzbogaciły Zielonogórską Bibliotekę Cyfrową. Całość projektu w 2021 r. to koszt 113 500 tys. zł, zaś znaczne środki, bo kwota 90 500 tys. zł pochodzą z dofinansowania Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

CZYTAJ DALEJ

Matka Boża Dobrej Rady

[ TEMATY ]

Matka Boża

pl.wikipedia.org

Matka Bożej Dobrej Rady. To tytuł nadany Najświętszej Maryi Pannie w celu podkreślenia Jej roli jako pośredniczki i wychowawczyni wypraszającej u Boga oświecenie w trudnych sytuacjach. Jej wspomnienie w kalendarzu katolickim przypada 26 kwietnia.

Podstawę kultu Matki Bożej Dobrej Rady stanowią teksty biblijne z ksiąg mądrościowych zastosowane do Najświętszej Maryi Panny, a także teologiczne uzasadnienia św. Augustyna, św. Anzelma z Canterbury i św. Bernarda z Clairvaux o Matce Bożej jako pośredniczce łask, zwłaszcza darów Ducha Świętego. Na początku naszego wieku papież Leon XIII włączył wezwanie „Matko Dobrej Rady” do Litanii Loretańskiej.

CZYTAJ DALEJ

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

[ TEMATY ]

papież Franciszek

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Zapraszając Włocha Maurizio Cattelana do pawilonu Watykanu na 60. Biennale Sztuki w Wenecji, Kościół katolicki pokazuje, że jest otwarty na niespodzianki. Cattelan zyskał rozgłos w mediach w 1999 roku, prezentując swoją instalację naturalistycznie przedstawiającą papieża Jana Pawła II przygniecionego wielkim meteorytem i szkło rozsypane na czerwonym dywanie, które pochodzi z dziury wybitej przez meteoryt w szklanym suficie. Budzące kontrowersje dzieło Cattelana było wystawione również w Warszawie, na jubileuszowej wystawie z okazji 100-lecia Zachęty w grudniu 2000 r. „Dziewiąta godzina” - tak zatytułowano dzieło, nawiązując do godziny śmierci Jezusa - została wówczas uznana za prowokacyjną, a nawet obraźliwą. Ale można ją również interpretować inaczej: Jako pytanie o przypadek i przeznaczenie, śmierć i odkupienie. I z tym motywem pasowałby nawet do watykańskiej kolekcji sztuki nowoczesnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję