Reklama

Pozorny pokój - prawdziwa wojna

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Neutralny” - to czysty jedwab. Brzmi tak miękko. Państwa neutralne na przykład nie przystępują do wojny. Są z boku. Przyglądają się. Zachowują bezstronność. To przyjemne, gdy ktoś nie bierze udziału w jatce, jest zdystansowany, kiedy inni biorą się za łby. Budzi zaufanie. Dlatego, kiedy wymyślono „państwo neutralne światopoglądowo”, wielu przyjęło to bez oporu, a nawet z satysfakcją. Lepiej stać z boku. Lepiej nie brać udziału. A nuż w coś nas wciągną. Jesteśmy neutralni i nie dajemy się uwikłać w żadne wojny. Zauważmy, jaką karierę robi to słowo. Neutralni to kulturalni. Nie wymachują rękami. Nie krzyczą. Nie walczą. Nie chodzi im o nic. Są spacyfikowani.
Tymczasem iluś ludzi w Polsce wciąż się czegoś dopomina. Wyjaśnienia przyczyn katastrofy w Smoleńsku na przykład. Traktowania opozycji z szacunkiem. Rewerencji wobec osób publicznych, które mają inne poglądy niż władza i media. Osądzenia sprawców zbrodni: stalinowskich, strzelania do robotników w 1970 r., autorów stanu wojennego. W różnych „neutralnych”, „obiektywnych”, wysoce „kulturalnych” (spokój równa się kultura) okienkach tych, którzy się o to upominają, pokazuje się niezmiennie jako ludzi rozhisteryzowanych, roztrzęsionych, „chorych”. Kompletnie niewiarygodnych. Brak im spokoju. Nie są neutralni. Gdyby byli neutralni, największe telewizje rozmawiałyby z nimi. Słuchano by ich. Wręcz wsłuchiwano by się w ich ciche, coraz bardziej bezdźwięczne, bezsilne słowa. Słowa z waty. Bo tylko takie miałyby prawo padać. Słowa pozbawione znaczenia. Wypowiadane bez żadnego zaangażowania. A jeżeli ono jest, to doskonale zagrane, na zamówienie, ŕ la carte. Ale najlepiej, gdy prawda i kłamstwo są na tym samym poziomie albo idealnie wymieszane, nie do odróżnienia. Wtedy „prawda” nic nie kosztuje.
„Neutralność” to wynalazek genialny. Jesteś poza wszelkim sporem. Masz (pozorny) dystans, spokój. Czynisz pokój (pozorny). Ludzi, którzy protestowali przeciw występowi członka sekty w warszawskiej archikatedrze - do której przybywa on w charakterze gwiazdy - także namawiano do spokoju i neutralności. Żeby się nie denerwowali. Żeby przestali się przejmować. Żeby się wyciszyli. Ale co to znaczy tak naprawdę? Żeby wyparli się Chrystusa, żeby oklaskiwali członka sekty w miejscu świętym. A jeśli już nie chcą klaskać, to niech przynajmniej będą cicho. „Kiedy stajemy się katolikami - mówił Gilbert K. Chesterton - poszerzają się nasze horyzonty myślowe, poszerzamy je przede wszystkim o znajomość powodów, dla których jesteśmy katolikami”.
Ludzie wyznający neutralność światopoglądową jako swoje credo nie znają już powodów, dla których wciąż uważają się za katolików. Może są jakieś powody, mówią sobie, trudno powiedzieć. A zresztą, wszystko jedno. Te rzeczy są względne. Próżno byłoby w tej sytuacji tłumaczyć, że ojczyzną neutralności jest Związek Sowiecki, kraj „miłujący pokój” i dla „pokoju” zbrojący się po zęby oraz podbijający pół świata („zaprowadzający pokój”). Jest on też ojczyzną piaru. Neutralność zawsze kusi. Bo zawsze się opłaca. Ale Sowieci tak naprawdę przejęli ideę neutralności z liberalizmu. Pasowała jak ulał. Kard. Henry Newman był pewien, że liberalizm polityczny to „narzędzie wymyślone przez Nieprzyjaciela, tak inteligentnie jak nigdy dotąd i jak nigdy dotąd rokujące mu powodzenie”. „Perfidia tej ideologii - jak pisze prof. Grzegorz Kucharczyk - polega na tym, że odwołuje się do rzeczy dobrych - sprawiedliwości, równowagi, dobroczynności, jednak - jak podkreślał angielski kardynał - «ten cały zestaw zasad służy temu, by wykluczyć religię», przede wszystkim z życia publicznego. Pierwszym krokiem jest zawsze laicyzacja szkolnictwa...” („Nasz Dziennik”). „Liberalny katolicyzm”, „liberalny katolik” to pojęcia wewnętrznie sprzeczne. Tak samo jak „neutralna światopoglądowo edukacja”, na której temat ktoś przytomnie zauważył, że jest to „oksymoron, za którym kryje się z gruntu antychrześcijańska ideologia. Zakłada ona, że Bóg nie jest nam potrzebny, aby poznać i zrozumieć świat” (A. Polaszek w książce „Edukacja domowa w Polsce”. Redakcja Marzena i Paweł Zakrzewscy). A zatem: „Szkoła, która ignoruje Boga, uczy dzieci ignorować Boga, a tego nie można nazwać neutralnością. To najgorszy rodzaj antagonizmu, gdyż stwierdza, że Bóg jest nieważny i nieistotny dla ludzkich spraw. To ateizm” (Gordon H. Clark). Kiedyś oburzaliśmy się na ateizację naszych dzieci w komunistycznych szkołach. Dziś, dzięki osiągnięciom propagandy ukrytej pod nazwą „piar” i dzięki karierze słowa „neutralność”, wielu katolików bez zmrużenia oka akceptuje szkołę „neutralną światopoglądowo” jako wykwit państwa „neutralnego światopoglądowo”, czyli doskonale obojętnego wobec zła, kłamstwa i zabobonu. Judasz i Piłat to spółka, która temu państwu patronuje.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2011-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Jasna Góra: zaproszenie na uroczystość Królowej Polski

2024-04-29 12:48

[ TEMATY ]

Jasna Góra

uroczystość NMP Królowej Polski

Karol Porwich/Niedziela

Na Maryję jako tę, która jest doskonale wolną, bo doskonale kochającą, wolną od grzechu wskazuje o. Samuel Pacholski. Przeor Jasnej Góry zaprasza na uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski 3 maja. Podkreśla, że Jasna Góra jest miejscem, które rodzi nas do wiary, daje nadzieję, uczy miłości, a o tym świadczą ścieżki wydeptane przez miliony pielgrzymów. Zachęca, by pozwolić się wprowadzać Maryi w przestrzeń, w której uczymy się ufać Bogu i „wierzymy, że w oparciu o tę ufność nie ma dla nas śmiertelnych zagrożeń, śmiertelnych zagrożeń dla naszej wolności”.

- Żyjemy w czasach, kiedy nasza wspólnota narodowa jest bardzo podzielona. Myślę, że główny kryzys to kryzys wiary, który dotyka tych, którzy nominalnie są chrześcijanami, są katolikami. To ten kryzys generuje wszystkie inne wątpliwości. Trudno, by ci, którzy nie przeżywają wiary Kościoła, nie widząc naszego świadectwa, byli przekonani do naszych, modne słowo, „projektów”. To jest ciągle wołanie o rozwój wiary, o odrodzenie moralne osobiste i społeczne, bo bez tego nie będziemy wiarygodni i przekonujący - zauważa przeor. Jak wyjaśnia, jedną z głównych intencji zanoszonych do Maryi Królowej Polski będzie modlitwa o pokój, o dobre decyzje dla światowych przywódców i „byśmy zawsze potrafili budować relacje, w których jesteśmy gotowi na dialog, także z tymi, których nie rozumiemy”.

CZYTAJ DALEJ

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Historia Anny jest dowodem na to, że Bóg może człowieka wyciągnąć z każdej trudnej życiowej sytuacji i dać mu spełnione, szczęśliwe życie. Trzeba tylko się nawrócić.

Od dzieciństwa była prowadzona przez mamę za rękę do kościoła. Gdy dorosła, nie miała już takiej potrzeby. – Mawiałam do męża: „Weź dzieci do kościoła, ja ugotuję obiad i odpocznę”, i on to robił. Czasem chodziłam do kościoła, ale kompletnie nie rozumiałam, co się na Mszy św. dzieje. Niekiedy słyszałam, że Pan Bóg komuś pomógł, ale myślałam: No, może komuś świętemu, wyjątkowemu pomógł, ale na pewno nie robi tego dla tzw. przeciętnych ludzi, takich jak ja.

CZYTAJ DALEJ

Francja: siedmiu biskupów pielgrzymuje w intencji powołań

2024-04-29 17:49

[ TEMATY ]

episkopat

Francja

Episkopat Flickr

Biskupi siedmiu francuskich diecezji należących do metropolii Reims rozpoczęli dziś pięciodniową pieszą pielgrzymkę w intencji powołań. Każdy z nich przemierzy terytorium własnej diecezji. W sobotę wszyscy spotkają się w Reims na metropolitalnym dniu powołań.

Biskupi wyszli z różnych miejsc. Abp Éric de Moulins-Beaufort, który jest metropolitą Reims a zarazem przewodniczącym Episkopatu Francji, rozpoczął pielgrzymowanie na granicy z Belgią. Po drodze zatrzyma się u klarysek i karmelitanek, a także w sanktuarium maryjnym w Neuvizy. Liczy, że na trasie pielgrzymki dołączą do niego wierni z poszczególnych parafii. W ten sposób pielgrzymka będzie też okazją dla biskupów, aby spotkać się z mieszkańcami ich diecezji - tłumaczy Bénédicte Cousin, rzecznik archidiecezji Reims. Jednakże głównym celem tej bezprecedensowej inicjatywy jest uwrażliwienie wszystkich wiernych na modlitwę o nowych kapłanów.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję