„Tak jak Boże Narodzenie ma dla wielu coraz mniej związku z cudownym narodzeniem z Dziewicy, tak Wielkanoc traci związek ze zmartwychwstaniem” - napisał „The Huston Chronicle”, omawiając wyniki sondażu Barna Group. Socjologowie chcieli zbadać świadomość Amerykanów odnośnie do treści i prawdziwego znaczenia świąt wielkanocnych. Wyniki są nieciekawe. Tylko trochę ponad połowa obywateli USA wskazywała na śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, gdy zadano im pytanie o znaczenie świąt wielkanocnych. Za to Amerykanie coraz więcej wydają na przygotowania do świąt. W tym roku w kasach sklepowych zostawili ponad 13 mld dolarów. Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Cytowany przez gazetę teolog z Houston Jeremy Wilkins wskazał na kulturę, która naciska na reinterpretację zmartwychwstania. Służą temu m.in. artykuły w gazetach, a przede wszystkim programy telewizyjne, które są emitowane w okolicach świąt wielkanocnych. Patrzy się w nich na postać Chrystusa i tajemnicę Zmartwychwstania z perspektywy fizycznej czy psychologicznej, a nie duchowej. Tej sytuacji są też winni niektórzy chrześcijanie, a szczególnie ewangelikalne grupy chrześcijańskie, które - zdarza się - podważają prawdę o zmartwychwstaniu Chrystusa.
Pomóż w rozwoju naszego portalu